Meningen med livet

Skolan var ganska oki idag. Jag var en aning trött men, det är jag väldigt ofta nu förtiden. På etiken tittade vi på film  - tisdagar med Morriane (tror det stavas så). Den var riktigt bra handla om en professor som fått sjukdomen ADSL (tror jag den hette) Han fick besked om att han var döende och berättade för en gammal elev hur livet var. Livsfrågor!
I våras lärde jag mig att man ska leva varje dag som den vorde den siste. Det är tråkigt att det måste hända något hemskt för att man ska inse att livet kan få ett snabbt slut.
Jag tyckte filmen var givande och vill verkligen läsa boken nu. Så ska se om jag kan hitta den. Kan säga att filmen är sevärd och jag tror boken är ännu bättre.

Nu har jag precis kommit hem från fiket där jag höll Tobbe sällskap och passade på att plugga lite. Jag skulle införa detta med att sitta på fiket och plugga på landet precis som man gör inne i stan men, måste erkänna att det går nog inte så jätte bra med. Förlåt Tobbe ska skärpa mig.

Ska städa lite innan det blir måndags träff med Tobbe. Vi har inte ritkigt bestämt vad vi ska äta - pannkakor eller Kina mat?
Tror det blev Kina mat men, allt kan ju ändras. Samtidigt så tror jag att vi båda är lite alt för att fixa pannkakor idag. Ja vi är ju ganska hmm.. vad ska man säga dåliga på att laga mat båda två. opps.
Oj klockan tickar och jag har inte ens börjat städa så blir att jag får göra det lite snabbt nu innan Tobbe kommer. Bloggar mer under kvällens gång.

Förresten så behöver jag lite hjälp. Båda mina älskade fiskar har dött nu så blir att jag ska köpa nya. Några bra namn?


Skrållan tycker fiskarna är väldigt roliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0