Grått, trist och kallt

Nu börjar jag bli riktigt riktigt trött på detta grå, trista och kalla väder. Inte bara det att jag är otroligt trött på det utan man bli deprimerad med. Man har ingen motivation till att göra något alls. Vill bara ligga hemma under täcket och kolla film hela dagarna. Går man ut har man lager på lager på lager av kläder och inomhus är inte mycket bättre. Själv fryser jag så mycket att det känns i ryggraden. Inte ens en lång promenad eller en runda ner till gymmet lockar. Oki nu har jag ju inte något kort till gymmet ännu men, det kommer snart. Hoppas jag iaf ska som sagt bara hitta motivationen till att börja.
Just nu blickar jag bara framåt till värmen. Mindre kläder, stranden, solen och långa sena kvällar med vännerna. Denna sommaren ska jag försöka komma iväg på en sista minuten resa innan jag förhoppningsvis börjar skolan igen. Ska jag vara helt ärlig så den sommaren ska jag ha minst lika roligt som förra om inte roligare och göra flera sponatan saker. Det pratades något om tältning? jag är lätt med på det. Jag tror att den sommaren kommer bjuda på mycket spännande äventyr och nya spännande möten.
Om jag ska se här och nu så fast det är grått, trist och kallt så är det skolan som gäller nu klockan 17. Trots att jag inte har någon motivation till att köra dit idag så känns det ändå som jag måste. Detta är den andra av 5 lektioner sammanlagt och betyget kommer att påverkas om man missar någon lektion och det vill jag absolut inte. Så det är bara att ta sig i kragen och gå dit fast man inte alls känner för det. Sen blir det snabbt hem och städa lite. För det kan jag erkänna att jag itne alls har gjort idag. Plockan undan lite sen dammsuga innan det är dax för tv och packning inför morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0