Mycket plugg

Hela dagen har jag försökt lista ut vad jag vill ha för frågeställning på min uppsats men, utan framgång. Jag har verkligen försökt komma på en bra frågeställning men, nej inte gör jag det. har samtidigt som jag kollat på 4 avsnitt av Gilmore börjat kolla genom det första religion provet som vi ska ha vecka 9.
Det har nog aldrig hänt att jag har börjat plugga till ett prova så tidigt som nu. Känns faktiskt ganska bra. Nu har jag även fått besked om när Matematik B börjar. Snacka om att jag har otur då. Matten börjar måndagen den 2 mars klockan 15:05-17:05. Det innebär att jag kommer ha en väldigt lång dag i skolan på måndagar från 10:25-17:05. Oki det är väl de timmarna man brukar ha i skolan men, 3 lektioner och alla är nästan på 2 timmar. Jag kommer vara helt slut varje måndag när jag kommer hem från skolan. Många säger att matematik B är den svåraste och ja det lilla matte B jag har läst kan jag inget annat än att hålla med.
Har även anmält mig till Högskole provet och beställt en bok med förberedelser inför provet så ja det blir väldigt mycket plugg de kommande veckorna. Fast jag känner mig väldigt motiverad till skolan denna terminen men, samtidigt väldigt stressad. Har jag nu tagit alldeles för mycket på mig igen?

Tror jag har alldeles för hög krav på mig själv eller det vet jag att jag har för det har jag alltid haft. Fast det har tagit mig ett antal år att inse det. Känns tufft att erkänna det för sig själv - Ja, jag har alldeles för höga krav på mig, Jag vill ju lyckas och känna att familjen är stolta över mig och det jag har lyckats med.

Nu ska jag vara duktig och äta lite mat innan det är dax att fortsätta med skolan arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0