Halmstad

Nu sitter jag hemma hos en vän i Halmstad och jag kan säga att jag redan nu har haft en helt underbar dag tillsammans med mina vänner Ems och Ola.

Min dag började väldigt tidigt men, ändå kom jag lite sent iväg. Var riktigt nervös när jag var påväg upp och är så glad att Ola följde med till Tingsrätten. Jag skakade som ett asp blad om händerna och ögonen var helt tår fyllda. Kändes jobbigt att få höra allt igen men, samtidigt bra att få ha det gjort så jag nu äntligen kan lägga allt bakom mig. Självklart ycker jag synd om personen i frågan om den personen nu hade en fas i livet där hon mådde väldigt dåligt. Samtidigt som jag hoppas på att hon har lärt sig något av situationen.

Efter rättegången blev det stan och lunch med Ems. Satt och pratade massa gamla minne och bara skrattade. Självklart pratade vi lite om rättegången med som att hon bara vara med på halva. Ola joinad vår lilla reunion på Vattenporten med efter ett tag. Sen tog vi en lite promenad i stan och kollade runt lite.
Mycket man lägger märke till när man inte har varit i en stad på länge. Vet inte hur många gånger jag fråga om det alltid hade sett ut så eller det var nytt. Konstigt att man aldrig lägger märke till detaljer när man bor på orten.

Ikväll väntar en riktigt reunion med 3-rätters på meny. Som Ola fixar med nu. Ja, jag har med hjälpt till med förrätten som blir toast med räksallad, varmrätten blir fläskfilé gryta med ris och till efterrätt blir det glass med frukt. Mums. Ola är en riktigt mästarkock och det luktar verkligen super gott ifrån köket. jag tror defintivt det är lika gott som det luktar.
Själv sitter man här och skriver blogg i mys kläder ska snart byta om sen ska vi alla visa kvällens outfit.
Ska ta riktigt mycket bilder under kvällens gång.
Nu ska jag var busig och smyga ut i köket och smaka på varmrätten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0