Vacker tur på Österlen

Förlåt för den sena uppdateringen men, ärligt så somnade jag IGEN framför datorn när jag höll på att ladda upp bilder.

Igår var jag som sagt nere på Österlen. Vi hade tur med vädret för solen sken hela dagen och det var riktgit varmt.
Vi åkte hemifrån redan klockan 9 för att vi skulle vara i Kristianstad vid 10-tiden. Där efter körde vi först till Simrishamn. Där vi gick och tittade runt lite, åt ett gott grillspett och avslutadde det hela med en glass vid vattnet.

Andra stoppet på vår Österlen runda blev Stens Huvud. Där var riktigt mycket folk men, de flesta var nere på stranden. Vi tog en promenad uppåt för att titta på den fina utsikten. Det var verkligen fint. Skäralid i all ära men, finns inget bättre när man står på 93 m höjd och blickar ut över havet. Tror jag ska bosätta mig vid havet nästa gång.

Kivik nästa. Där sticker Susse ut huvudet från bilen och skriker "Hej Linda" haha den lille busen. Det var väldigt roligt att träffa på Susse och Anton. Har inte träffat Anton sen han fyllde år och Susse är det alltid roligt att träffa speciellt nu när hon är på semester. Saknar henne. I Kivik blev det ett par nya solglasögon från Friis company. Som jag är helt kär i. Vi tog en fika på ett jätte mysigt Café och sen gick vi nere vid hamnen i Kivik och bara myste.

Den sista anhalten blev Åhus. Där min morbro var på segelklubben och vi tänkte hälsa på men, han var ute på havet för att starta jollarna när vi kom så blev inte att vi träffade honom. Susse, jag har anmält oss på seglarskola nästa år. Så du vet! Istället åkte vi till andra sidan av Helge å. Några tog en glass och sen åt vi en liten matbit. Blev inte så mycket som att vi alla var så otroligt mätta mne, jag tog en liten bakpotatis med skagen röra och de andra tog varsin sillmacka och räkmacka.

Det var en underbar dag och jag var så trött när jag kom hem att jag somnade framför datorn IGEN! Att jag aldrig lär mig.

Här på en av de många resturanger i Simrishamn satte vi oss ner för en bit mat,


Åt en glass vid vattnet.


Traskade upp till Stens Huvud.
Hittade det perfekta klätterträdet.


Där var otroligt fint att gå upp till Stens Huvud.
Utsikt ner till stranden där man kunde hitta Susse & co.


I Kivik stötte vi på några sötsaker.


Tog en fika på ett jätte mysigt Café och gick längst stranden tillbaka till bilen.


Nya solglasögon. And I love Them.


Väntar på att morbror ska komma in med alla jollar men,
tog tid så vi tog en glass ner i Åhus medans vi väntade
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0