"Pinsam brandövning"

Hej hej!

Är allt bra med mina läsare?

Här är det helt oki lite trött men, har haft fullt upp idag. Först var det då jobb och efter det brandövning.
Brandövning var inne på Klippans Brandstation med lite teori och "övningar" Vi fick även lite frukt och kaffe. När vi satt där och fikade så gick deras larm och efter några minuter - 5 minuter. Hörde man sirenerna tjuta. När det var dax för "övningar" så dyker det upp en brandbil. Inte vilken brandbil som helst utan brandbilen från Ljungbyhed och med den följde även min kära bror. Usch så hemskt. Nu hade jag verkligen för många ögon på mig. Kunde ju inte bli värre.
Varför ska jag ha sådan otur. Kunde han inte kommit när mamma ska på brandövning. Oj som vi skrattade och jag kunde inte vara allvarlig på övningarna. Släckte min eld - Riktigt stolt är jag. Undra om min bror var lika stolt på sin lillasyster?

Bex flitighet har smittat av sig. Har verkligen sett fram emot att få ta på mig träningskläderna idag. Har sådan energi i kroppen. Vet inte riktigt var jag har fått all energi men, tror Bex har något med det att göra. Att se hur duktig hon är lockar mig med till att bli riktig flitig.
Mamma och jag kom fram till att jag var den lataste av mina syskon. Pinsamt och så kan vi ju definitivt inte ha det. Min syster tränar stenhårt inför Stockholm Maraton och min bror är både ute och springer och besöker gymmet flitigt. Lillsyster (jag då) sitter oftast hemma och kollar tv (pinsamt).
Så jag tycker om när Bex smittar av sig av sin energi.

Ska vila lite nu innan det är dax att bege sig till slingan för att springa och gå. Uppdaterar senare under kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0