Tandläkare - en nödvändig utgift

Detta med tandläkare. Inte konstigt att människor har så mycket problem med tänderna - De har ju inte råd att gå dit.  Priserna är skrämmande höga och fast man har en viss rabatt så blir det inte billigare. Det finns allt från frisktandvård till någon sorts av högkostands kort men, trots detta blir det inte billigare.
Varje gång jag behöver gå till tandläkaren så drar jag mig för att ringa dit. Vad då jag har hellre ont än blir fattig eller?

Dagens tandläkar besök blev billigare än vad jag trodde men, ändån var det inte billigt. Precis som sist fick de klippa och skära bort en bit av tandköttet. Denna gången slipade hon även ner en av mina visadoms tänder. Hon tyckte den var för vass. Självklart blev jag även bedövad denna gången fast denna gången mådde jag riktigt dåligt av bedövningen. Jag mår fortfarande inte riktigt bra. Mår väldigt illa, huvudvärk, frusen och känner mig väldigt yr. Vill helst bara krypa ner i sängen och sova resten av kvällen men, då kan jag ju inte sova i natt.
Skillnaden från förra gången var att jag inte fick någon pencillin vilket jag är väldigt glad över. Istället har jag bedövnings salva och något bakteridödande som jag ska skölja munnen med 2 gånger om dagen. Blir det inte bättre så ska jag dit igen nästa vecka.

Så just nu känns det som att jag lägger alla mina pengar på tandläkare och onödiga saker. Grr... så irriterad man kan bli på detta. Tandläkare är ju kostand som man tyvärr måste räkna med men, allt annat känns som helt onödiga pengar.

Funderar på om jag ska fortsätta med min uppsats nu. Känns som jag borde det men, kroppen säger något annat. Ska iaf försöka.

Ska försöka uppdater lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0