Påsk helgen

Ännu en helg har gått eller det är ju helg idag med men, den räknas knappt. Den känns som vilken måndag som helst. Jag vet att jag är riktigt dålig med att uppdatera på helgerna. Det känns lite som jag sviker er läsare när jag är så dålig med uppdateringen på helgerna.
Anledningen bakom är nog att jag inte har riktigt tid eller ork att uppdatera på helgerna. Oftast har jag många bollar i luften när helgen väl kommer. Det är mycket man ska göra och få dagar att uträtta allt på.

Påskafton firade jag hemma hos min moster. Det var riktigt trevligt och roligt att få träffa min kusin och hennes barn. Som jag har skrivit innan har jag inte sett dem sen de åkte hem på sommarlov i Sverige. Barnen hade blivit så stora och det var roligt att få se dem. Jag hoppas jag hinner träffa dem lite i sommar med.
Moster hade gjort en påsk buffé med massa olika goda saker på. Innan vi skulle äta var vi tvugna att måla varsit ägg. Usch jag som inte kan måla. Karna fick måla mitt ägg med.
Efter middagen fick alla barnen leta påskägg (jag med) som min moster gömt i huset. Till kaffet hade moster gjort en smarrig chokad tårta.


På natten hade jag lovat att hämta mina kära vänner inne i stan. Arg var jag med . Kan inte bygga om halva stan när jag ska dit. Man vinner alltid på att ställa upp. Lite tråkigt att jag inte följde med men, vad gör man. Ser fram emot nästa gång vi ska ut.

Söndag hade jag lovat att vara hundvakt så bestämde med Susse att vi skulle gå nere i Skärlid med hundarna. Där var riktigt mysigt att gå. Mycket folt och det blev en lång och jobbig runda. Den där backen uppför kopparhatten är inte att leka med. Susse fick ju lite drag hjälp av lilla Skrållan.
Sedan satte vi oss ner i gräset och åt en god glass och tittade på alla människor som njöt av den underbara dagen.
När vi kom hem grillade vi korv och solade lite innan det var dax för Susse att gå hem och vänta på Anton.

På kvällen blev det pizzerian med Susse, Camilla och barnen. Jag erkänner jag kladdad nog lite jag med.
Precis när vi skulle betala ringde min finska kompis Minttu. Lärde känna henne nere i Dûsseldorf. Det var riktigt roligt att prata med henne. Dock kändes det som det var evigheter sen jag pratade engelska. Så skärpning!

Nu sitter jag hemma på mina föräldrars altan och tro det eller ej men, jag pluggar faktiskt. Väldigt skönt att kunna sitta ut och skriva sin uppsats istället för inomhus när solen skiner.
Ikväll ska jag grilla med min pappa. Trist att inte mamma är med men, hon jobbar kvällen idag. Hoppas att hon är med nästa gång det ska grillas hemma hos dem. Hon gör så goda marinader och hennes yngsta dotter är lite lat på att ställa sig att göra marinad så hon var och köpte färdig.

Så har den helgen sett ut. Som ni har upptäckt så blev det inget festande denna helgen men, vänta bara till helgen är det dax igen. Då ska vi pimla vin och mysa i Bex nya hus. Ska bli riktigt trevligt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0