Orättvisa

Det händer aldrig mig är ett tankesätt som vi alla har rätt så ofta men, plötsligt händer det. Kanske inte oss själva utan någon nära. Man vet inte riktigt hur man ska ta det, vad man ska säga eller vad man ska göra. Det är precis som man blir helt förlammad och ställer sig frågan varför? varför just jag, han eller hon? Vad har denna personen gjort för att förtjäna detta? Livet är bra orättvist. En del människor får ta hur mycket som helst medan andra stolt tippar runt helt oberörda. För det händer inte dem. Oturen kommer sällan ensam utan kommer ofta i 3 sägs det men, jag börjar tvivla på det.

Det finns en person som har fått en väldigt stor betydelse för mig den senaste tid och just nu får hon det ena tråkiga beskedet efter det andra. Skillande mellan henne och mig är att hon är så otroligt stark och jag vet att hon klarar av det  som hon själv säger - Detta går lysande. Ibland spelar det ingen roll hur stark man är för det finns bara en viss mängd av hur mycket man orkar.  Hon är verkligen en underbar människa som hela tiden påminner mig om livets goda ting.
Vi vet alla att du klarar detta för du är en tuff tjej. Du vet var jag finns om du vill prata dag som natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0