Skolskjutning i Finland

Förra inlägget skulle bli mitt sista inlägg idag tänkte jag men, sen såg jag på nyhterna.
Ännu en skolskjutning i en finsk skola. Mina tankar gick direkt till Minttu. Min finska vän som jag träffa nere i Düsseldorf. Jag är nästan säker på att det inte var hennes skola men, blir lite orolig när hon inte hör av sig.
Jag tycker det är fruktansvärt att någon ens kan tänka en tanke och skjuta ihjäl massor av människor och sen tända eld på kropparna. Han kan ju inte vara riktigt frisk. Efter att polisen har fått tips om det så tar de innan han på förhör men, släpper han och inte bara det att de släpper honom utan han får behålla både sitt vapen och licens.
Bara tanken på att det kan hända här i Sverige med känns nära men, samtidigt så långt bort.

Nu ska jag gå lägga mig och hoppas på att Minttu hör av sig så jag vet att hon inte blev drabbad utav detta.
Jag sörjer samtidigt med alla i Finland som har misst någon i dagens skolskjutning.

Sov gott där ute och tänk på att saker och ting kan hända här med fast vi inte vågar tro det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0