Ich Lieben Düsseldorf

Fick precis ett mail av Virve och kunde inte låta bli att tänka tillbaka på min tid nere i Düsseldorf. Jag skanar verkligen Düsseldorf och vill mer än gärna ner där igen. Hur kan man inte sakna den staden? Människorna, miljön och allt som finns där nere. Saknar promenaden längs Rhein, shoppingen på Kön ( Köningstrasse) och de helt underbara människorna. Jag tror nog även att jag saknar tyska språket. Nej jag har bestämt mig för att inte flytta ner igen. Hur mycket jag än vill och kanske behöver. Virve berätta hur mycket hon sakna mig och flickorna ville med att jag skulle komma ner och busa med dem. Samtidigt som jag bara vil lämna allt här så vill jag stanna. Funderar på att bara åka ner och hälsa på en vecka eller så. Som det känns idag kan jag tänka mig och åka ner igen för en längre period. Känner mig riktigt nere och är bara så skönt och komma ner och bara få vara. Bara ett fåtal som känner mig och bara få träffa massa ny människor och bara få leva livet ett tag. Sen han jag inte se så mycket där nere. Finns mycket mer jag vill se och göra där nere. Ska nog prata lite med Virve om jag kan komma och hälsa på dom och hitta på massa roliga saker. Tänk om jag kunde få ett nytt jbb där ner fast inte som barnflicka då utan ett jobb med lite mer inkomst.
Düsseldorf har fått en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Alla fördomar jag har haft om Tyskland har ändrats. Sen finns det Tyskland och så finns det Tyskland. Det Tyskland jag var i var otroligt underbart och vackert. Det Tyskland vi åker til för att handla påfyllning i barskåpet där hemma är det Tyskland vi är vana vid och där vi bildar vår uppfattning på resten utav Tyskland. Fast oftast är det fel uppfattning vi bildar utav Tyskland. Om ni vill ha ett tips så åk lite längre ner - Rheinland. Det område jag var i hette så. Som sagt där var helt fantastiska vyer.





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0