Vad får mig att stanna?

Som ni vet saknar jag Düsseldrof väldigt mycket och jag har ett jobb där nere om jag vill ha det är det bara för mig att åka ner. Fast samtidigt som jag mer än gärna åker ner dit igen finns det något som håller mig kvar. Vad det är som hålelr mig kvar vet jag inte. Så istället för att skriva om min delegation så började jag skriva en för och emot lista till varför jag skulle åka. Listan för att åka är mycket längre än för att stanna.
Om det nu inte blir så att jag åker vill jag gärna åka ner och hälsa på. En lite mini semster, bara mysa, festa lite och bara ta dagen som den kommer - NJUTA. Fast jag vill inte åka själv hade varit trevligt emd lite sällskap men, det finns väl ingen som vill följa med mig. Düssel är en sån fristad för mig. Fast där inte finns några vänner finns min kusin,  hennes granne och barnen. Ingen känner mig där nere och det är inte svårt att skaffa nya vänner. Som sagt jag fastnade så för den staden. Nära till mycket, underbara människor och helt otrolig natur. En lång promenad längs med Rhein eller varför inte en kall öl.
De 3 månaderna nere i Düsseldorf var något jag behövde för att hitta mig själv och nu känner jag att jag behöver det igen. Allt här hemma har blivit så rörigt och jag känner varje dag som går att jag saknar något i mitt liv.
Jag tänker inte fly från mina problem längre utan jag vil lreda ut dem men, för att kunna göra det behöver jag hitta mig själv. Det är kanske inte det lättaste alla gånger. Jag är glad att jag har lyckats göra upp en plan vad jag vill göra i framtiden men, innan dess vill jag lära känna och hitta  mig själv.
Om jag ändån bara visste vad det är som håller mig kvar här. Det måste ju vara något speceillt som att det bara är en sak som får mig att stanna här och jag kommer inte alls på vad det är.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0