Saknar skolbänken

Har en del jag borde göra idag men, hittar verkligen ingen ork till det. Måste verkligen städa här har inte gjort det på ett tag bara tagit en och en annan dans med Albert. Så en riktigt städning behövs nog. Sen måste jag även ringa ett par samtal till både A-kassan och till Komvux om jag ska läsa några kurser till innan jag söker in till Högskolan. Känns bra att ha lte planer. Sen ska jag sätta mig ner och läsa igenom papprena jag fick av SSK i fredags så jag kan få min deligation med snart. Tydligen är det bara att kryss prov men, vill kunna det bra. Vill inte ha på mitt samvete att jag gjort något fel. Så vill gärna veta hur allt fungerar. Så det blir att läsa på och det jag är osäker om söka upp och läsa på om dem på nätet.

Jag saknar verkligen att få gräva ner mig i skolarbete. Att få klaga hur jobbigt det är och få läsa och skriva uppsatser långt in på natten. Bli helt frustrerad över att man inte vet hur man ska skriva ner allt på papper.Jag saknar verkligen skolan. Längtar till våren då jag förhoppningsvis läser lite kurser för att mina betyg ska se bättre ut. Klagar inte på hur de ser ut nu men, alltid bra att ha lite extra kurser. Ska faktiskt ta och läsa matte B igen. Måste ju klara den kursen någon gång. Skulle läsa det i Halmstad men, tyckte inte att jag fick någon vidare hjälp av läraren så hoppade av den kursen. Om man vill lära sig ngot är det viktigt med en bra lärare. Ena läraren i hade där kunde inte förklara och hjälp läraren kunde knappt svenska så jag gav upp. Fast denna gången ska jag verkligen skärpa mig och försöka klara av det. Ska bara hitta viljan att klara den med.
Till hösten ska jag iaf söka in till 3 olika program på högskolan och förhoppningsvis kommer jag in på 1 iaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0