Drömmer tillbaka

Nu kan jag äntligen säga att Vinterna är här! Utanför fönstret ser man ett vitt täcke på bilarna iaf. Det ser så härligt kallt ut. Man vill bara vara barn igen och ut och leka i snön hela dagen. Senare när kvällen börjar närma sig kom in frusen och dricka mammas varma choklad och äta nybakade bullar.
Tyvärr fick jag avstå från både varm choklad och att leka i snön. Jag ligger nerbäddad med feber och en super förkylning och önskar jag var lite ocb fortfarande bodde hemma. Ibland är det bara så skönt att bli ompysslad av mamma och pappa. Vara riktigt bortskämd och känna sig lite och hjälplös.
När jag var yngre och sjuk hyrde pappa alltid Lotta på Bråkmakagatan eller Pippi på de sju haven till mig. Varje torsdag kom han hem med pannkakor från Flottilj resturangen. Jag fick alltid många pannkakor bara för att jag inte åt ärtsoppa och var sjuk. Jag kunde titta på de filmerna om och om igen och jag kan erkänna att jag även idag skulle kunna titta på dem flera gånger om.
Fast jag har haft turen idag och har haft både pappa och mamma på besök och blivit lite bortskämd iaf. Det som saknas nu är min hund och Astrid Lindgrens filmer.Tror jag ska skriva upp dem på min önskelista med innan jag skickar den till "Tomten".
Nu ska jag faktiskt lägga mig sova ett tag hoppas ni får en trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0