Uppdatering efter blogg stopp



Efter ett par veckors blogg stopp är jag nu tillbaka med bloggandet. Blir kanske inte lika mycket bloggande som innan men, ska försöka att skriva ett och ett annat inlägg. Jag bestämde mig för ett blogg stopp för att ajg inte mådde så bra och aldrig hade något roligt att skriva men, nu så mår jag bättre och tar en dag i taget.

 Så nu ska det bli lite ändring i min blogg. Sakta men säkert så kommer jag att ändra min design och kanske inte skriva lika mycket om hur min vardag ser ut. Själklart kommer jag att skriva lite om min vardag men,  kanske inte lika detaljerat. Ska även se om jag kan komma på ett bra tema. Fast  en sak i taget.
Det var roligt att se att det är så många som har varit inne på min blogg och kollat om jag skrivit något. Då känner man sig lite peppad och vil lgärna skriva igen.
Lite uppdatering över vad som har hänt:
  • Denna veckan har jag gått bredvidgång samt jobbat lite uppe på Syrengården. Den avdelningen är inte likadan som Ljungbygården. Så det är en helt ny utmaning nu. Fast arbetsrutinerna är lika finns det en hel del olikheter. Har varit lite emot av att arbeta som tim anställd där uppe som mamma jobbar där men, det går bra.  Kan erkänna att det var lite konstigt att arbeta med mamma samtidigt som det var roligt. Det svåra är att tilltala mamma vid namn. Vilket de vill men, mamma är ju oftast ett av de första orden man säger så kändes det lite konsitgt. Så det blir ofta fel och jag du;ar henne mer. Så början av denna månaden blir det mycket jobb och lite fritid. Fast jag klagar inte.
  • Har även klämt in en klippning och toning i min kalender. Riktigt fint blev det fick även massor utav lockar. Är alltid så nöjd när jag går där ifrån. Sia och jag har alltid så mycket att prata om denna gången var även Laura med. Hon har fått för sig en del saker så vi får väll se hur det blir med men, det hade ju varit roligt att hänga med. Lovar ska tänka på saken. I vilket fall som helst har jag gått hos Sia i 3 år och är lika nöjd varje gång. Jag är alltid lika sugen på att klippa av mig allt hår men, hon total vägrar. Tror jag är glad att hon gör det ändå.
  • Jag har tagit tag i mina framtidsplaner och haft ett möte med syon på komvux i Klippan. Så nu ska jag äntligen fixa mitt slutbetyg så jag kan fortsätta mina studier på högskolan. Det är en kurs som jag måste ha för att få det samt att jag var tvungen att ta en del onödiga kurser bara för att få upp mina poäng. I vår blir det även att jag ska göra högskoleprovet får hoppas att det går bra. Har redan börjat träna lite på det. Fast kom fram til latt man gissar för det mesta. Jag är på rätt väg iaf.
  • Som jag skrivit innan så längtar jag ner till Düsseldorf ganska så mycket och har haft funderingar på att flytta tillbaka men, som ni kanske redan har förstått så kommer jag inte flytta ner dit ännu iaf. Självklart kommer det att bli några besök ner. Kanske en liten Weekend på hotell och massor utav roliga utflykter. Kan faktiskt avslöja att jag har hittat ett nytt äventyr som jag vill utforska. En resa som kanske inte har varit så populärt innan men, efter att ha hört vad Laura berättat om det så ja - Dit vill jag åka. Man blir faktiskt lite trött på att alla åker till Thailand. Jag har aldrig varit där men, jag kommer nog åka dit med. Fast nu spara jag pengar till DUBAI. Laura hade så mycket att berätta och sa direkt att det var något för mig. Så jag antar utmaningen att testa. Någon som vil lhänga med?
Det har faktiskt inte hänt så mycket under min lilla "paus" har mest varit jobb. Det är skönt att det inte har varit så mycket annat för att jag har verkligen behövt denna tiden på att funderar och hitta tillbaka till mig själv igen. Jag är glad över att jag tog en paus för det gjorde så mycket. Det är roligt med när man ser hur många besökar man har fast man inte har skrivit något.



Lite trött men så fin i håret. Tack Sia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0