Ny vecka nya tag

Nu är det måndag och en helt ny vecka. Veckorna går så snabbt och vi går med storm steg mot julen. 5 veckor kvar till julen. Helt otroligt vad denna hösten har gått fort. Jag har ändå inte gjort något utöver det vanliga så undra vad timmarna och dagarna tar vägen. Denna månaden kommer det bli ganska mycket jobb och antagligen nästa med men, det är ju bara bra det så kanske jag kan ta en liten resa i januari. Finns mycket man ska göra men, verken tid eller pengar så att det räcker till allt. Fast man får väll välja ut något av allt man vill göra. Samtidigt är det smart att vara lite ekonomisk nu när jag ska börja plugga igen för då behöver man ju pengarna.

Igår var det sista dagen som jag åt sötsaker. Så nu ska jag vara flitig. Måste verkligen brukar allvar med min diet. Har varit väldigt slarvig med det den senaste tiden men, nu är det slut på det. Får bara äta något onyttigt 1 gång i veckan. Sen måste det vara snabb mat eller godis inte båda delar -så då gäller det att välja med omsorg. Jag hoppas verkligen att det går bättre nu än förra gången när jag slarvade så mycket. Har bestämt att jag ska skriva upp allt jag äter under 2 veckor ganska så kul att se. Ska även börja träna så fort jag känner mig piggare. Så länge så tränar jag med min pilates boll här hemma.

Vad händer annars idag? Pappa ska komma upp och sätta upp skenan i köket som jag köpte på IKEA i lördags. Köpte även en bokhylla. Lovar att jag ska ta bilder men, vet inte när det blir men, snart hoppas jag. Annars så ser dagen ut att bli lugn. Ska jobba ikväll 15:30-20:30 så missar färjan idag med men, tänkte jag kan ju se reprisen på fredag om jag inte glömmer det igen. Hinner iaf se en lite stund av det.
Usch vilket väder det är idag. Regn och blåser jätte mycket om de inte fixar något på vinden. Ja jag vet inte fast tror det blåser inget roligt väder att gå ut och gå i iaf. Hoppas verkligen att det blir bättre väder i veckan så jag kan ut och gå en sväng eller två. Nej nu ska jag äta lite frukost och dricka en kopp thé.
Vad ska ni hitta på idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0