Vart är våren?

Undrar ni med vart våren har tagit vägen?
Det börjar jag med undra.
Utanför mitt fönster finns bara snö, slask och det är grått och trist.
Man kan inte riktigt förstå att det är slutet av mars och att den helgen är det påsk helgen.
Jag har alltid förknippat påsken med solen och värme. Barnen som är ute och leker och man träffar alla som har gått i ide under vinterns tid. Fast nu är det verken barn eller vuxna ute. Man kan skymta en hundägare som är ute och går med sin hund iklädd tjock jacka, vantar, mössa och en stor halsduk. Hunden som gräver ner nosen i snö på
jakt efter någon ny doft men, efter ett tag ser man skymten av blommorna som är begravda under snön.
Själv har man kröpit ihopa under en varm filt och önskar att solen ska titta fram.
Oj väntan! kan det vara några sol strålar jag ser där? Ja om det hade varit det hade den inte hunnit värma min frösna näsa. Hoppet om att får se solen idag eller några sol strålar försvann snabbt och jag virrar åter igen filten om mig.
Mina händer är iskalla och jag sitter fortfarande och letar efter solen men, nu är det snart kväll och jag hoppas att solen kommer imorn.
Det är påsk och 2 påskharar har redan varit på besök men, ändå känns det inte som att det är påsk mer Julafton än påskafton eller kanske inte hos min familj är det precis som vilken dag som helst. Mamma jobbar kvällen precis som alla andra påskhelger. Så det är bara jag, pappa och den lille busen Wilma. Istället för påskmiddag blir det potatisgratäng och kassler. Mumsigt.
Kvällen får bli film och massa mys. Levande ljus och bara koppla av efter torsdagens vilda kväll.
Känner ju fortfarande av torsdagen så därför får det bli mycket vila denna helgen.


Fast jag la mig inte som någon trodde och hoppades på. Blev 8 shottar Jägermeister (inget jag rekomenderar)
Jag förlorade iaf inte tävlingen haha fast jag var tvungen att stoppa fingrarna i halsen. Oki blev en aning full och har en massa minnesluckor men, kul hade jag och det är det som är viktigast.

Nej nu ska jag fortsätta skriva packning till flytten inte långt kvar nu till jag åker. Ska bli så roligt men, trodde fakiskt att jag hade flera kompisar nere i skåne att träffa men, tydligen inte. Kanske borde ta en lite tupplur eller nej får skärpa mig kan inte sova bort hela påsken fast jag gärna hade velat. Påsken är inget speciellt för mig längre. När man var mindrer var det ju roligt man fick leta påskägg i trädgården, målade ägg och pynta med fjädrar och ris. I år har jag inte gjort något av det förutom att jag har fått 2 påskägg. Fyllda med godis och andra godheter. Lite jobbigt som att jag knappt äter godis men men, får äta det för om 9 dagar blir det inte så mycket mer svenskt godis.

Vad gör ni på påsk? och vad tycker ni om det roliga påskvädret? har påskharen varit hos er eller ni kanske har lekt påkhare själv med?
Berätta gärna om er påsk alltid kul att höra.

Glad påsk på alla er bloggare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0