Vänskap...

Igår när jag körde hem från Tim satt jag och fundera vad vänskap för mig vad.
Vad är det egentligen för skillnad mellan kompis och vän?
Själv anser jag att vän och kompis har två olika betydelser.

En kompis kan vara en skol kompis, en träningskompis eller en jobb kompis osv.
En vän däremot är mer djupare.

En kompis är någon du umgås med men, kanske inte berättar allt för. En kompis är den du tar en fika med och skvallrar med. En kompis kan man efter ett tag tappa kontakten med fast när man ses så hälsar man och stannar upp och pratar en stund med och avslutar det hela med vi kan väll hitta på något. Fast ni båda vet att det inte kommer bli.

En vän ställer upp för en, finns där för en i alla dagar. En vän slutar aldrig umgås med en för att man en dag kanske förändras. En vän ser när något är fel utan att du måste berätta det för den. En vän kör och hämtar dig mitt i natt för att du är ledsen och behöver en axel att gråta ut på. När du inte träffat en vän på ett tag känner du ett stort tomrum och när ni väl träffas så känn det som det bara var ett par timmar ni senast prata.

Jag tror jag vet vad jag pratar om.

Under mitt 22 år lång liv har jag varit med om en hel del.
Där blandat annat vänner har haft en stor betydelse för mig.
Tyvärr kan jag säga att jag inte är världens bästa vän och att jag inte har behandlat mina vänner så bra men,
gjort är gjort nu och jag kan inte ändra på det även hur mycket jag än önskar jag kunde.
Jag skulle INTE överge en vän som mår dåligt eller som förändrats pga en speciell anledning.
Jo, vänner kan ju med glida i från varandra men, de stöttar varnadra. Sen kan det även komma andra saker i mellan som gör att man inte träffas så ofta.

Jag trodde jag hade en vän men, tydligen inte. Min stora förändring som jag gick igenom pga att jag mådde dåligt avslutade vår vänskap.
Först trodde jag att allt berodde på mig vilket det enligt henne gjorde men, jag var fast. Fast i en djup deprission som inte ens min närmaste vän såg men, alla andra runt omkring. Självklart gjorde jag som alla andra gör under en sån tid - FÖRNEKELSE!!!
Jag hade inga vänner som stötta mig endast familjen och min stora kärek. (Som jag heller inte behandla så bra fast det tog slut av en annan anledning.)
Frågan är var hade jag mina vänner?
Vännen som skulle stötta mig i denna jobbiga situation som jag befann mig i. Vännen som skulle finnas där när jag behövde en axel att gråta ut på. Nej, där fanns ingen. Jag blev mer och mer ensam. Till slut ville jag inte ens gå utanför huset och att gå till skolan orka jag inte ens tänka på.
Jag vet att jag inte är ensam.

Nu väljer jag mina vänner med omsorg och trots att jag har få vänner och kompisar så värdesätter jag de få jag har mer nu än jag har gjort innan.

Sen hoppas jag även att min resevän läser min blogg. Du har stöttat mig, du fick mig till att våga och du lärde mig att ha roligt igen. Jag är verkligen ledsen för hur jag har varit mot dig och jag önskar du kunde förlåta mig.
Våra små äventyr lever och kommer alltid finnas i mitt hjärta.
Så av hela mitt hjärta  - FÖRLÅT PILLIE!!



Vad är en vän för dig?
Sen vill jag bara säga att till alla er bloggare där ute som har varit med om någon stor och jobbig förändring ni är inte ensamma.

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: ok låter mysigt iaf ;)

2008-03-24 @ 20:36:36
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: självklart mys framför tvn :D

2008-03-24 @ 22:14:18
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0