Sprechen Sie Deutch?

AHHHHhh...!!!
Fick precis ett mail från Langenfeld (Tyskland).
Om Birgitta fick förhinder så skulle Heiko (hennes man) Hämta mig på flygplatsen.
Så jag fick prata tyska direkt isf.
Oj kommer knappt ihåg så mycket på tyska.
Kan ju små fraser men, det är allt jag kommer ihåg.
Tror ni jag fick panik. Som tur var har jag världens skriv mani ikväll så jag började genast skriva upp lite på tyska.
Hade varit roligt om jag kunde impa lite med min tyska haha :-)
Får bli att man läser minst 1 timme tyska om dagen nu fram till det jag åker.
Det kommer bli en stor utmaning för lilla mig haha.
Så nu kommer jag var helt inne i min tyska bok. Får ju repetera allt jag har lärt mig innan. Vilket är ganska länge sedan. Läste tyska i 6,7 och 8 och det är ju ett tag sen nu. Sen har jag läst spanska och franska med så får hoppas att jag inte blandar ihopa alla språk.
Blir kul att se i sommar hur duktig jag är på tyska och hur detta slutar?
Vad hittar ni på ikväll då?
image71


Kommentarer
Postat av: Sessan

Ser verkligen fram emot bröllopet nu! Det är mycket som ska planeras och vi försöker ha allt spikat till i början på januari nästa år! Allt för att undvika stress =)

Vi trängdes fram och tillbaka där längst fram. Skitjobbigt! Men som sagt, vi fick väldigt bra bilder! =) Det var väl 6000 där på hovet!

2008-03-14 @ 21:19:04
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: My

Ha ha, tyska är ju sktisvårt (: Men hoppas det går bra för dig..

2008-03-15 @ 11:52:22
URL: http://mylika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0