Min hjälte - Roger

Alltid varit en förebild för mig.
Ställer alltifd upp. Inte bara för mig utanför alla.
Min hjälte alla dagar.



Det har varit sen jag var liten. Alltid velat bli som han.
Han spela hockey självklart ville jag med det.
Nu jobbar han som deltids brandman och släcker bränder och räddar liv.
Är så stolt över han. Är glad över att ha han som min bror.
Om jag åker iväg kommer jag sakna han så grymt mycket.
Fast det är så det ska vara. Han är som sagt min storebror och gör allt för mig.

image13

Idag tycker jag lite synd om han.
Denna veckan jobbar han kväll som lastbils mekaniker och i natt gick larmet.
Blev inte många timmars sömn för poppe. Larmet gick vi halv 2 i natt.
Han upp efter kanske 3 timmars sömn. Hela morgonen och förmiddagen var han på
brandstationen, sen iväg på eftersläckning lite då och då. Sen hem sov en halvtimme sen
iväg till nästa arbete på åkeriet.
Stolt att vara hans lillasyster :-)
Inte många som orkar det.
Usch komemr kännas tungt att lämna min bror.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0