Fredagkväll och fokus på något annat än det vanliga

Ytterligare en fredag kväll är förbi och jag sitter hemma och är inte ute på några äventyr ikväll.  Efter en liten sväng om med Albert tände jag massa ljus och kröp ner under täcket i soffan. Ja där är jag än. Känner mig inte alls trött ikväll. Så med Biffy Clyros låt mashines i bakgrunden sitter jag nu och ska försöka få ner något bra här. Vet inte vad det är med mig men, ikväll har jag lämnat alla jobbiga tankar väldigt långt bort och jag vet faktiskt inte alls vad jag har tänkt på. Kanske har jag varit väldigt in i The Sims och ägnat alla mina tankar åt spelet eller så har jag kanske helt enkelt inte haft några ingående tankar ikväll.

När jag skriver här blickar jag tillbaka på förra fredag och vad jag gjorde då. Jag klagar inte på fredags kväll men, förra fredagen var bättre och både mysigare och trevligare. Förrutom denna datorn som jag snällt skulle ha med mig. Samtidigt som jag var tvungen till att ta med den så jag kunde visa bilderna som Simon tagit var det en väldigt dum idé men, gjort är gjort och jag hoppas verkligen inte att jag har förstört något nu.



Sanna berättade en sak för mig idag som hon sagt innan men, som jag kanske inte har tagit till mig innan. Hon har rätt och det vet jag ju om men, har ändå inte tagit det till mig lika mycket som nu. Vi är väldigt lika hon och jag så vi förstor varandra på ett sätt som ingen annan gör. Det hon sa fick mig att tänka och ja jag tror jag ska försöka ändra på det. Sen vart det leder och hur det går får vi se men, nu ska jag iaf börja tänka mer på det innan jag gör det som jag brukar. Börjar bli trött på att jag alltid går i samma fällor och låter mig själv luras ner i dem. Denna veckan har varit en sådan vecka. Jag har gått i fälla efter fälla men, nu ska jag säga stopp. Bara en sak med komvux. Jag blev väldigt glad att jag kom in men, nu när jag tänker efter så blev jag inte så glad. Varför läsa och lägga pengar på 3 kurser som inte ger det jag behöver? Hade jag fått den kursen som jag verkligen behöver hade det varit en annan sak men, nu fick jag inte den. Så även om jag läser dessa 2 ämnen så kan jag inte söka in till Högskolan till hösten och alla mina planer går i sönder.
Nu när jag äntligen har några planer så är det klart att jag vill fullfölja dem. Jag är väldigt inställd på att läsa på Högskolan till hösten. Så nu ska jag lyssna på det Sanna sa och sluta upp med allt krångel och bara göra det jag känner för. Sluta upp med att söka bekräftelse och bara göra som jag vill och vad jag känner för. Inte lyssna så mycket på andra utan följa min egen vilja och mina egna känslor. Kan inte tänka på alla andra längre eller vad de ska tycka om mig. Det är dax för mig att tänka lite på mig själv och göra det jag verkligen vill göra här i livet. Tänka efter vad det är som för mig att söka bekräftelse och varför jag mår som jag mår. Ta åt mig alla positiva saker man säger till mig och sluta skämmas för den jag är. Tänker inte acceptera mer skit nu.

Det finns 3 människor som har fått mig att inse vissa viktiga faktorer i mitt liv och jag skattar mig lycklig att jag har möjligheten att få ha dem som vänner. Jessika är en pärla! Trots att vi inte varandra och har bara träffats 1 gång på tåget så pratar vi varje dag om allt. Det känns verkligen bra. Jag hoppas vi träffas snart igen så vi kan snacka och bara ha roligt igen.
De andra två är även dem speciella 1 är en kär gammal vän som jag inte ens behöver träffa för att hon ska förstå vad som är fel - Sanna. Den andra personen håller vi hemlig ett tag till men, denna personen är med vädligt speceill på sitt sätt. Tror att mitt självförtroende ökade lite sen jag träffade denna person.
Som sagt är jag väldigt glad att jag har fått chansen att lära känna dessa 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0