Skakig uppvaknade

Imorse blev det en väldigt skakig uppvaknade. Trodde jag drömde att hela lägenheten och huset skakade. Så reagerade inte så mycket på det och somna om. När jag lite senare under morgonen fick en fråga om det hade skakat mycket satte jag mig upp i sängen för att leta små missöden i lägenheten. Skadan var knappt märkbar.  Ett glas som hade gott sönder antagligen efter att det ramlat i golvet och där låg lite vatten från akvariumet på golvet. Förutom det var det inget annat som hade inträffat. Skalvet mätt upp till 4,5-5 på den dära skalan och det var ett av Sveriges kraftigaste skalv på över hundra år. Det var faktikst en häftig upplevelse men, jag är glad att det inte var kraftigare. Tänk på dem som får uppleva detta oftare än vart 100:e år. Samtidigt som jag tyckte det var lite häftigt var det lite obehagligt med. Jag visste inte riktigt vad det var och hur länge det skulle hålla på men, jag är glad att skadorna runt om i södra Sverige inte bli så stora.

Förutom det skakiga uppvaknade som jag fram till halv nio trodde var en dröm (fast det kändes lite för verklig för det.) har jag haft en tuff men, ändå väldigt lugn dag på jobbet. (Hur jag nu får ihop det). Fick även ringa till komvux i förmiddags och frågasätta dem om mina kurser som inte alls blev som min planer är. Fast efter ett tag löste det sig och samtalet jag fick på jobbet kändes bra så det slutade iaf relativt bra. Så det blev ytterligare en eller var det 2 kurser kommer knappt ihåg. Det blir säkert bra till slut.

Nu sitter jag och skriver blogg och timmarna bara försvinner. De senaste veckorna har jag inte kommit i säng förrän efter 2 och när jag väll har lagt mig kan jag ändå inte somna. Ligger och vrider mig och bara tänker på allt jobbiga i mitt liv. Vet att jag har lovat att jag ska ta en sömntablett och lägga mig i tid men, blir aldrig så. Det är säkert jag inte mår så bra nu och om jag inte gungar mig till sömns så gråter jag. Allt har känts så jobbigt den senaste tiden. Har inte velat göra så mycket. Har inte ens orkat blogga ännu mindre att lägga ner tid på min problem. Fast känns skönt att jag har 3 så underbara personer i mitt liv som får mig att tänka på så mycket annat. Love.

Nu ska jag lägga mig i sängen och spenderar några vakna timmar innan jag somnar.
Sov så gott där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0