2008 blir 2009

Idag är det nyårsafton och jag har som alla andra nyår feber och är inte alls bra. Väldigt trist. Jag har en ny klänning och pumps inköpta enbart för denna dagen. Som det ser ut nu så är det inte alls lockande att hoppa in i duschen. Fast nu har jag ju inhandlat allt inför denna dagen och lovat nicke att jag ska komma så nu får jag gå men, vet inte hur länge jag stannar det får tiden och hur kul jag har utvisa.

Idag hade jag tänkt att skriva lite om 2008 och planerna för 2009 men, vet inte riktigt om jag orkar
2008 har varit ett händelerikt år för mig. Har hänt mycket positivt och lite negativa saker som man ska ta sig igenom.

Jag började året med att flytta tillbaka ner till Skåne där jag inte stannade mer än 3 månader innan miit stora men kan inte så långa äventyr började - Düsseldorf. I Düsseldorf kände jag mig som hemma. Träffade en väldigt trevlig tjej från Finland som jag umgicks relativt mycket med. Lärde mig en hel del om landet Tyskland, språket och kulturen. Jag lärde mig mycket av familjen jag bodde hos och lilla Oscar. Trots allt positivt som hände nere i Tyskland fick jag ett fåtal gånger hemlängtan. Som den gången jag skulle till min kusin och körde helt vilse då ville jag verkligen hem till lilla Sverige där det inte alls är lika svårt att köra vilse. Det jobbigaste som inträffade nere i Tyskland var nog när jag fick beskedet om min vän som dött i en arbetsplats olycka. Då kände jag att jag verkligen var på fel plats och bara ville hem. Hem till vänner och familjen för att gå igenom det som hänt och sörja tillsammans med dem. I mitt lilla äventyr fick jag utan planerat åka hem för att gå på begravning. Det var riktigt jobbigt men, det var skönt att få komma hem och träffa familjen och vännerna. Fast tårarna rann kännde jag en lättnad över att vara hemma.
Efter mitt korta Sverige besök gick tiden nere i Tyskland väldigt snabbt och jag hann med mycket. Ha föräldrar på besök, se Köln dom, gå på choklad museet, Japansk festival (som var väldigt mäktig) och en vin blomster fest. Det var tufft att lämna Tyskland men, jag lämnde landet med ett hopp att jag skulle ner där igen efter sommaren och en helt ny bild på tyskarna och Tyskland.

Sommaren spenderade jag i Sverige och ja det var det bästa sommaren på länge. Mycket som hände. Umgicks med underbara människor och hade väldigt skoj. Jobbade på dagarna och festade för det mesta på kvällarna men, som en kille från Polen sa: " Ni måste leva normalt liv" haha jag gilalde den kommentaren. Det bästa var att den blev sagt en sen söndags kväll. Sen har vi ju även fishy fishy och det måste man bara uppleva för att förstå. Eller hur Susse!?

I början av September flyttade jag till min lilla etta i Ljungbyhed så tyvärr blev det ingen flytta ner till Tyskland igen. Kanske ett beslut som jag både ångrar och fattade rätt. Trots att mitt humör har varit som det har varit och jag ibland har varit långt nere i min deprission och har känt för att packat min väska är jag kvar i Sverige och jag trivs men, en längre utlandsvistelse lockar fortfarande.

Nu är det inte många timmar kvar till vi ska hurra in det nya året och med det väntar ny mål och nya äventyr.

Nu den 7 januari väntar Komvux med lite deltids studier. Ska även ta och göra Högskole provet. 2009 ska jag även försöka hinna med ett besök ner till Düsseldorf och en sol semester. Så våren 2009 blir spännande och plugg och sommaren väntar nya äventyr. På hösten hoppas jag att jag har kommit in på högskolan annars har jag förhoppningvis hittat på något nytt och spännande äventyr tillsammans med vänner eller vem vet kanske gör något själv med.

Något nyårs löfte har jag faktiskt inte i år. Blir aldrig att man håller det ändå så kanske blir mitt nyårs löfte att inte lova mig själv för mycket.

Gott nytt år på er alla och jag hoppas ni får en trevlig kväll och natt och att 2009 blir ett år fyllt med spännade och vilda äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0