uppdatering julen

Julhelgen är över och det är de sista dagarna på detta året. Anledningen till at jag inte har bloggat har varit många men, jobb, tid och ork är väll en del av dem. Fast ni ska få lite uppdatering från de senaste dagarna.

Lille julafton var trevlig. Hade lite svårt med att vara hemma när det var så många kände mig lite instängd men, det gick ju bra. Var inte hemma så länge. Tänkte bara på hur skönt det var att komma hem och sen visste jag att N skulle komma lite senare. Mätt blev jag iaf efter vår grillning och som vanligt var det  många olika sorters av korv.

Julafton var stressig. Efter en natt med väldigt lite sömn var jag uppe i tid för att hinna hem till julaftons frukost med familjen. Alla sov när jag kom hem, Traditions mässigt så gick jag och pappa för att kolla på tomte ritten. Saknade dock Ida som skulle var med i år. Självklart blev det Kalle med och mamma hann med hem till det började. Stackars syster som låg i hög feber och mådde inte alls bra men, hon verkligen försökte. Väldigt starkt av henne jag hade ju hade aldrig orkat. Sen blev det julmat. Jag var inte alls sugen på någon julmat som helst detta året. Tog lite iaf och blev så fruktansvärt trött. Så efter att tomten hade varit på besök och alla mina klappar (som jag är mer än nöjd med) var öppnade körde jag hem och kröp upp och la mig.

Juldagen var det jobb från 7-14. Efter en tidig kväll var jag fortfarande helt slut dagen efter och huvudet hängde inte riktigt med på jobbet. Så den dagen hände det inte så mycket, Var i ängelholm en sväng.

Annandagen var det shopping som gällde eller egentligen var det klippning för mig men, passade på att kolla lite på mellandagsrean med Tobbe som gärna hängde med. Hittade faktiskt något fynd på rean - ett linne som kommer bli så snyggt till sommaren. Attans med folk där var och trångt klara inte riktigt av det ännu.

Resterande utav dagarna har det varit jobb och träffa med N. Idag var vi och inhandladet lite till nyår. Han kostym och jag pumps.. Vill ju så gärna ha ett par svarta pumps och nu har jag det.

Ska vara lite taskig och berätta mer om vad som händer på nyår, mitt nyårs löfte och lite annat smått och gott på onsdag. Ha det så bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0