Fredagen sen lördag med

Jag var väldigt dålig på att uppdatera min blogg igår fast ärligt talat så fanns det inte så mycket tid.  Först jobbade jag från 7-14 sen snabbt hem och duscha innan jag och mamma skulle iväg till Väla och inhandla de sista julklapparna (trodde jag). Jag köpte 1 av 4 julklappar på listan. En julklapp till lilla Sofia. Jag hoppas hon gillar den.
 Själv fick jag en tidig julklapp. Ett par stövlar på Din Sko som jag har kollat in nu ett tag. Det började faktiskt redan förra året då min vän Lisa precis hade köpt ett par nya Stövlar på Din Sko och jag blev kär. Köpte dock inte dem men, jag hade turen på min sida och de fanns även i år. Så nu äntligen har jag dem på skohyllan bara redo att användas.
Tyvärr syns inte märket på framsidan men, de är verkligen såå fina och mina!



På kvällen väntade besök av min vän Nicke. Jag var verkligen trött när jag kom hem men, vi har bestämt så länge nu att vi ska ses men, har fått skjuta upp det ett antal gånger nu. Så fast tröttheten och röran fick jag en kort stunds vila framför tvn innan Nicke ringde och sa att han var här snart. En snabb städning och lite mer vardags motion ner från alla trappor möte jag upp han. Nicke vet hur beroende jag har blivit av The Sims så han var väldigt snäll och hade köpt The Sims IKEA. Jag blev verkligen super glad. Hoppas bara inte att spelet var för dyrt. Jag uppskattade verkligen julklappen! Sen blev det film och massa popcorn ätande. Mums. Nicke har lite bättre minne än vad jag har och kommer ihåg hur tokig jag var i JAPP! Så snälla Nicke hade köpt med sig det med. Det var en vädligt trevlig kväll.


Lördagen har det varit jobb från 7-15:30 sen körde jag hem och byttade om samt dammsög och torkade golven i lägenheten innan jag körde hem till mamma och pappa på middag. Mamma hade gjort fläskfile (min önskan) med stekt potatis, morötter och en massa champinjoner. Gottis. Vi klädde även granen och så busade jag med Wilma och Skrållan. Haha Skrållan fick på sig Wilmas röda täcke som hon sak ha när hon är ute och går och tomte luvan som jag köpte till Emma för ett antal år sedan (Mest för skoj skull). Skrållan blev verkligen super söt- En liten tomte Nisse. Hade tyvärr glömt kameran hemma så fick ta kort med mobilen. Ska lägga in bilder på Både Hundarna och granen som blev väldigt fin.

Nu ska jag fortsätta kolla på Die hard 2 som är lite av en tradition nu vid jul. Ut är det världens storm så vad som än händer så stannar jag på hemma fronten. Ska man fixa lite popcorn tro?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0