Lille jul

För varje år som vi har vår årliga tradition ökar mängden och sorterna av korv. Detta året var inget undantag. Min svåger hade köpt med sig olika sorter av korv från en Saluhall i Stockholm. Det var väldigt gott samt att mammas potatismos tackar man inte nej till. Det blev även efterrätt men, efter den kände jag att jag ville åka hem. Kände redan innan att denna kvällen skulle bli jobbig. Tyvärr blev det inga bilder för jag hade ingen större lust att ta några. Det är alltid herrarna som står för grillningen ute i kylan medans vi kvinnor är inne i köket och bara går runt och fixar lite. I år hade pappa tänt facklor och massa ljus där ute sen har de även snapps, öl och tar även en och annan whiskey för att behålla värmen. Självklart blir det även ölkorv som tilltugg där ute hos dem.

Nu är jag äntligen hemma och har myst ner i soffan under filten med massa ljus tända. Ett Päron till farsa i Lax Vegas har precis börjat och i reklamen ska jag göra mig en stor kopp thé. Nicke kommer med så lite sällskap får man vilket aldrig är fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0