Den årliga traditionen

En snabb visit på Väla och Ikea sen hem och göra det sista julgodiset. Direkt upp till farbror Ture för att överlämna en liten julblomma som tack och nu äntligen hemma. Inte för att stressen har lagt sig riktigt ännu utan nu ska man göra sig iordning till den årliga traditionen - Korv grillning med familjen!

Vi har nog haft denna tradition i 6 år. Allt började med att min svåger tyckte att det blev för mycket julmat att äta julmat dagen innan med så vi började med att grilla korv med potatis mos till. Det är väldigt trevligt. Oftast är vi hela familjen med respektive ibland är vi till och med fler. Ett år var vi nog 15 personer. I år blir vi 11 och då är min svågers föräldrar också inbjudna. Jag kan nog erkänna hur mysigt jag än tycker det är så känns det väldigt jobbigt i år. Hade gärna sluppit men, nu har jag lovat mamma att jag ska komma så jag får nog snällt bita ihop. Blir nog inte så sent för sen ska jag hem och mysa i soffan med en stor kopp thé Mums. Har längtat efter det hela dagen.

Nu är naglarna röda och fina och jag ska göra mig iordning innan jag ska ta mig hem för vår årliga tradition. Lägger upp bilder lite senare ikväll eller imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0