Extra jobb & plock

Fick ett väldigt trevligt samtal precis.
Det kom ju inte som en nyhet utan jag hade ju hört om det innan men, kändes bra när Jörgen ringde.
Han och Karin undra om jag ville passa deras lilla dotter när Karin jobb kvällen. Som att Jörgen han ska antagligen åka ner till Afrika med jobb.
Riktigt skönt om jag hade fått det. OKi det ger inte så mycket men, det ger lite. Och lite är bättre än inget på kontot.

Ringde till arbetsförmedlingen med idag. Hade glömt bort att ringa och säga att jag inte kunde komma på basinformationen förra veckan. Oki jag har ett kort minne kan ju inte tänka på allt. Tycker det är mycket som det är.
Iaf så förklara jag anledning att jag inte kom - jag jobbade. Lite svårt att komma på ett möte då.
På tisdag den 2 september ska jag dit och träffa min handläggare. Ska höra om jag kan få alpha kassa eller någon annan ersättning som att jag inte jobbar heltid utan bara är timanställd. Det är heller inte så bara. Allt är bättre än helt arbetslös.

Nej nu ska jag fortsätta att packa och plocka undan och ner saker. Så trist men, måste.
Jobbigt att spara allt till sista dagen och som att jag nu ska jobb med så är det bra att ta det när man kan.
Vilket jag skulle ha gjort hela dan idag men har bara kollat tv. Så slapp man är idag. Skyller på gårdagens vin hihi.
Nej nu drar till och med Skrållan i mig och vill leka. får ju prova göra två saker samtidigt.
Susse - du kan ju gissa hur det går.


Kommentarer
Postat av: Susse

Haha.. stackars min lilla gumma:)

Jag glömde lämna filmen i tid så jag fick böter!! Taskigt!! Pusspuss

2008-08-25 @ 21:36:21
URL: http://arwen1984.blogspot.com/
Postat av: Linda

Naw men, gumman då. nästa gång är det min tur att stå för filmen

2008-08-25 @ 22:27:30
URL: http://lind1s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0