Ska byta yrke

Var som sagt och träffa lilla Sofia idag. Måste säga att hon var otroligt söt.
Fick lite tider om hur jag ska jobb och när. Kan passa henne bara för att hon är så otrolitg söt.
Åkte dit idag iaf med mamma. Hon hittar lite bättre än mig i de trakterna. Så fint hus Karin och Jörgen bor i.
Jag vill ha!!
Vilket hus de bodde i. Ett gammalt gods med en jätte trädgård. Längs huset rann en liten söt bäck. Åhh det är så häligt att lyssna på sådana ljud. Avslappnande. Det är lite trist bara att det blir såå mörkt på kvällarna.
I vilket fall som helst så gick vi igenom tiderna, visade mig huset och det jag behövde veta om lilla Sofia.
Fick ju även reda på hur mycket jag skulle få betalt. Jag blev helt paff. Ska byta yrke. Får en timlön på 125:- + milersättning. Nej jag klagar inte. Det var inte så många timmar men ändå det ger lite mer på kontot.
Ska bli kul kan jag spara så jag kommer iväg på min resa snart.
Jag har träffat Sofia en gång innan och då var hon lite mindre men, nu såg hon ut att var i 3-års åldern och hon har inte ens fyllt 2 år. Detta ska faktiskt bli ett riktigt kul extra jobb. Ganska roligt med som att min syster är så avundsjuk som att Sofia är hennes gudbarn och hon får inte träffa henne så ofta.

Efter det var det hem igen och börja packa enr i flyttlådor. Fast jag kände inte riktigt för det. Solen sken och det var riktigt varmt ute. Vem vet när vi får flera sådana dagar. Precis kanske var sista dagen idag. Så jag gjorde en mycket välbehövlig tvätt utav min lilla goffe. Han blev så fin så. Borde kanske städa henne invändigt med? Funderar på om jag ska flytta över Sofias bilbarnstol till min bil istället. Tycker bättre om att köra goffen än mammas bil. Fast kan inte göra det förrän jag städat. Nackdelen med min bil är att det är en två dörrars och blir kanske lite jobbigt att sätta in och ta ut henne från min bil. Nej, får se lite hur jag gör.
Är inte så mycket kvar att packa ner i lådor eller kläder tar jag i en ikea påse och det andra går fort att packa ner. Det är de saker som är ömtåliga som är lite jobbigare att packa ner.

Nej nu ska jag lägga mig i sängen och kolla Sällskapsresan. Kan aldrig blir för mycket Sällskapsresan.
Hittar ni på ikväll?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0